Megjött a teljesen online személyi kölcsön
Nagyot lépett a K&H: mostantól teljesen online, akár a kanapén ülve is lehet személyi kölcsönt igényelni, ráadásul nem csak a bank saját ügyfeleinek. A hitelfelvételhez nem kell bankfiókot keresni, mindössze néhány kattintásra, internetelérésre és videós azonosításra van szükség. Az online ügyintézés ráadásul környezetbarát megoldás: megközelítőleg évi 44 ezer oldal papírt spórol meg a K&H ezzel. Az újszerű hiteligénylési folyamatot a konstrukció iránti nagy kereslet és az online csatornák népszerűségének meredek emelkedése indokolta. Az ezentúl még könnyebben és gördülékenyebben kérhető K&H személyi kölcsön havi törlesztése 1,5 milliós összeg és 60 hónapos futamidő esetén a kedvező kamatozás mellett alig több mint 30 ezer forint. A fix kamatozás miatt pedig a törlesztőrészlet nem változik. A bank az év első 9 hónapjában több mint 22 milliárd forint értékben folyósított új személyi kölcsönöket, ami 17 százalékos emelkedésnek felel meg éves szinten.
Új korszakot indít a K&H: a bank teljesen online igényelhető személyi kölcsönt vezetett be november közepétől. Az új szolgáltatás elindítása a piaci igényekre adott válasz, ugyanis egyre többen bankolnak elektronikus úton nap mint nap, és jelentős kereslet mutatkozik a személyi kölcsönök iránt is. Utóbbit érzékelteti, hogy a K&H-nál az év első 9 hónapjában 17 százalékkal nőtt a személyi kölcsön szerződések volumene.
Martin Jarolim, a K&H lakossági üzletágért felelős vezetője elmondta, hogy az új szolgáltatás keretében az igényléstől a folyósításig minden teljesen online történik, azaz kényelmesen, könnyen és gördülékenyen kérhető a személyi kölcsön, gyakorlatilag bárhonnan, ahol van internetelérés. Akár otthon a kanapéról vagy a tóparti nyaralóból. A hitelfelvételhez tehát nem kell bankfiókot keresni, vidéken akár autóba ülni, hogy elmenjenek a bankfiókba, csak egy kamerával, mikrofonnal felszerelt eszközre és internetelérésre van szükség. Az igénylési folyamat teljesítése és a videós azonosítást követően kérhető is az összeg.
Főszerepben a biztonság
Az igénylési folyamat során nyilatkozni kell többek között a kölcsön céljáról, a jövedelemről és adósságokról, lakhatási körülményekről és családi állapotról. A személyes adatok ellenőrzése videón keresztül történik. A K&H ajánlatának jóváhagyása után pedig már csak a szerződés elektronikus aláírása van hátra egy kód segítségével. Ha az ügyfelek mégis elakadnak az igénylés során, akkor van lehetőség telefonos visszahívás kérésére. A teljes folyamat 25-30 percet vesz igénybe átlagosan, pozitív hitelbírálat esetén a folyósítás pedig várakozásaink szerint akár 30 percen belül is, de legkésőbb a következő munkanapon megtörténik.
„Az is újdonság, hogy nem csak a saját ügyfelek igényelhetnek kölcsönt teljesen online a K&H-nál, jelenleg a K&H mellett a Budapest Banknál, az OTP Banknál, az Erste Banknál, az MKB Banknál, a Raiffeisen Banknál és az UniCredit Banknál bankszámlát vezető ügyfelek előtt áll nyitva a lehetőség, hogy igénybe vegyék a K&H új szolgáltatását” - tette hozzá Martin Jarolim.
Fix kamatozás
A K&H teljesen online elérhető személyi kölcsöneinél az előírt feltételek teljesítése esetén a Banknál elérhető legalacsonyabb kamat 7,49 százalék, a teljes hiteldíj-mutató 8,1-13,8 százalék. Lényeges szempont, hogy a K&H személyi kölcsönei a teljes futamidő alatt fix kamatozásúak, azaz a törlesztőrészlet az esetleges piaci kamatemelkedés ellen is védelmet nyújt.
Martin Jarolim utalt arra, hogy a megfelelő feltételek teljesítése esetén a K&H online igényelhető személyi kölcsöne 1,5 millió forintos összeg és 60 hónapos futamidő esetén havonta alig több mint 30 ezer forintos kiadást jelent. Ez pedig az év első kilenc hónapjában - a családi kedvezmények nélküli – több mint 215 ezer forintos nettó magyarországi átlagfizetésnek mindössze a 14 százaléka. A K&H teljesen online igényelhető személyi kölcsöne szabadon felhasználható, fordítható többek között például lakáskorszerűsítésre, autóvásárlásra vagy más nagyobb összegű családi beruházásra is. Nem elhanyagolható, hogy az online ügyintézés környezetbarát megoldás: megközelítőleg évi 44 ezer oldal papírt tud ugyanis a bank megtakarítani azzal, hogy nincs nyomtatott szerződés az online igénylésnél.